Het hebben van een unieke bedrijfsanimatie klinkt als een no-brainer, toch? Omdat je steeds meer animatie video’s ziet. Hoe weet je zeker dat de animatie die je maakt eigenlijk iets anders is?Hier zijn 3 tips!
1. Vertel het juiste verhaal
Unieke afbeeldingen en goede techniek zijn geweldig, maar ze helpen niet veel als je verhaal niet uniek genoeg is. Zorg er dus voor dat het achterliggende verhaal klopt. “Correct” betekent dat de boodschap correct en geschikt is voor het beoogde publiek van de animatie. Als je in communicatie bent, kun je je eigen concept creëren en het verhaal van dit bedrijf presenteren aan iemand die het volledig zal vertalen naar een sterk concept en publiek animatie script. Belangrijk: Zorg ervoor dat de juiste mensen betrokken zijn bij dit proces Zorg ervoor dat je betrokken bent . Animaties kunnen worden beïnvloed of onderbroken.
2. Denk aan de klant
‘Heroverweeg’ is een veelgebruikte term geworden. Het betekent problemen behandelen als feiten om nieuwe perspectieven en kansen te genereren. Een handig trucje dat je regelmatig kan toepassen. Voorbeeld: Een klant wilde de wisselende seizoenen benadrukken in een animatievideo. Hiervoor hebben ze een speciale methode gekozen. Geanimeerde time-lapse. Timelapse zelf is een techniek waarbij animatie betrokken is, maar voor deze specifieke animatie heb ik de timelapse-techniek geanimeerd. Resultaat: verbluffende kijkhoek, uniek beeld:
3.
Bespaar niet op de details. Houd ervan of haat het. waarom? Omdat zij het verschil maken. En als ik ‘unieke animatie’ zeg, eh… dan snap je wat ik bedoel. Zoals het kiezen van de juiste speakers bijvoorbeeld. “Details” die helemaal niet gedetailleerd zijn. Een verteller moet worden gezien als een gastheer in een animatievideo. onderdeel van je fundament.